Fruktig, ungdomlig, mycket frisk smak med inslag av gröna äpplen, päron, krusbär och lime. Vi pratar om bubbel såklart! Och inte vilket bubbel som helst, utan LXRY.
Segmentet mousserande vin i prisklassen 0–79 kr är det mest konkurrensutsatta. På hyllan finns cirka 10 andra produkter, så denna flaska behövde sticka ut på något sätt. Kundens önskemål var dessutom att förena en exklusiv och lite lyxig design, med ett objekt som skapar igenkänning för konsumenten, eller ett namn som skapar förväntningar och en känsla av glädje.
Med målet i fokus skred vi till verket. I bakhuvudet fanns ord som “stilren”, “sober”, “sval”, “klassisk”, “lugn” och “hovleverantör”. Kunden bestämde sig för namnet LXRY, som fick sällskap av guld och en liten krona cuz why not.
Det blev stilrent, det blev sobert, det blev svalt, klassiskt och lugnt och framför allt: det blev LXGT. Eller vad sägs? Vinet finns på ditt Systembolag, det kostar 79 pix och så är det med det!