Allt arbete, såväl på egna som köpta kanaler går snabbare och smidigare med ett tydligt koncept i ryggen. Med oss får du hjälp att utveckla bärande koncept och att sprida dem med målmedvetna kampanjer. Alltid med kreativ gnista!
Ett koncept är en övergripande idé, en genomgående röd tråd som bygger varumärket synligt och enhetligt – företagets personlighet om du så vill. Konceptet ger en bild av hur ni ska se ut, låta och kännas, genom att lyfta enskilda produkter eller tjänster, som i sin tur bygger varumärket och dess erbjudande.
En kampanj är alltså en målmedveten marknadsaktivitet med kreativ gnista. En välriktad kampanj börjar med målgruppsanalys, både för att ta fram rätt budskap och identifiera de mest relevanta kanalerna och tidpunkterna. Precisa mål för att kunna mäta resultat och genomslagskraft är också viktigt, liksom att slå fast om man är ute efter en omedelbar eller mer långsiktig vinst med hjälp av kampanjen.
Kampanjen kan bestå av flera olika aktiviteter i olika kanaler under en avgränsad tidsperiod. Syftet kan exempelvis vara att sticka ut, genomföra en nylansering eller lyfta en produkt eller tjänst.
Kika gärna på några av de koncept och kampanjer vi har tagit fram, och hör av dig om vi kan hjälpa dig på något sätt!