Vi vet du kan bättre! Låt oss berätta hur.

Kreativa lösningar, ett stort mått fantasi och digital expertis. Vilka tror vi att vi är? Vi svarar själva: United Power är reklambyrån som gör skillnad genom att ställa rätt – och ibland svåra – frågor.
Vi är ett litet team som brinner för strategisk kommunikation som poppar, bryter igenom bruset och fångar in. Så hjälper vi företag att lyfta blicken. Och! Sa vi det? Vi älskar verkligen mätbara resultat.

Men passar vi som er samarbetspartner? Find out below!

NIO ANLEDNINGAR ATT VÄLJA UNITED POWER

01. Den personliga byrån

Vi är en liten byrå. Det innebär att du hela tiden kommer ha en personlig dialog med projektansvarig från oss. Den som blir er kontakt kommer med tiden kännas som en del av ert företag. Vi är alla passionerade i det vi gör. De projekt vi tar oss an vill vi leverera i!

02. Vi börjar med att titta på era mål & resultat

Att hålla koll på alla resultat som går att mäta är något som kan göras bättre än de flesta har kunskap om. Vill du också ha koll på pengar ut, pengar in, så är vi rätt byrå för dig.

03. Ni får vad ni förväntar er

Vi ser till så att du får det du förväntar dig efter er satta budget. Stora eller små? Vi anpassar oss efter din verksamhets storlek och rekommenderar er att göra det som ger er bäst ROI eller ROAS.

04. Utifrån-in-perspektiv

Vi hjälper dig att lyfta blicken. Vad vi än tar oss an har vi utifrån-in-perspektivet, det vill säga vi tänker hela tiden på målgrupp och kundnytta primärt, vad tanken är med CTA och hur kunden uppfattar er som avsändare.

05. Kontinuerlig avstämning

Vi tror på många snabba avstämningar under projektens gång, för att du som kund hela tiden ska känna dig delaktig och trygg i leveransen.

06. Tydlig deadline

Vi skapar alltid en tydlig och transparent Projektplan, som vi kan justera löpande och följa från båda håll för att nå deadline.

07. Helhetslösning och den röda tråden

Vi kan hjälpa dig med helheten och se till så att alla delar i hur ni kommunicerar hänger ihop. Som kreativ reklambyrå jobbar vi med alla delar inom marknadsföring, från strategi till design till innehåll i sociala medier.

08. Långsiktig samarbetspartner

Vi har idéer, men framförallt har vi erfarenhet. Vi vet vad som fungerar och hur man bygger ett starkt varumärke. Utöver det ser vi oss som en långsiktig samarbetspartner och vill att ni använder oss som bollplank. Samtidigt som kvalitet och resultat är fokus, tror vi dessutom mycket på att ha trevligt i våra samarbeten.

09. UP gör skillnad

Summan av kardemumman.

Tänker du ungefär likadant?

Ja i så fall…

Jessica

Jessica började som operativ projektledare på United Power och är idag VD/Strategisk Projektledare och delägare. Hon hjälper kunder lösa sina problem genom smarta marknadsinsatser. Driftig, strategisk och omsorgsfull – Jessica ser inte bara till att det händer utan att allt genomförs i rätt ordning. Dessutom bjuder hon på sig själv och får alla att trivas. Utöver strategisk projektledning vid framtagande av kommunikationsplaner/strategier arbetar hon också operativt med projektledning och sociala medier.

Vad är det bästa med kunderna Jessica?

– Att de hjälper mig till att faktiskt använda min kunskapsbas och hjärna fullt ut genom att anförtro mig/oss sina utmaningar, berätta om sina visioner – allt för att få ta del av vår expertis.

Joakim

Joakim har arbetat i över 20 år på United Power och är idag också delägare. Han är AD:n som älskar utmaningar och talar (och ibland mumlar) lika sjungande dalmål som skotsk engelska. Joakim ägnar sig åt idé och koncept, grafisk design och digitala lösningar som webbproduktion, inklusive rörligt material. Han är också en skicklig fotograf. Tillsammans med övriga i teamet har Joakim tagit fram grafiska profiler, kommunikationsplattformar och kommunikationsplaner för flera företag och organisationer.

Vad är det bästa med jobbet Joakim?

– Omväxlingen av varierande arbetsuppgifter, och när jag får försöka lösa olika problem.

Jenny

Jenny är produktionsledare på United Power med spetskompetens inom ljudproduktion och arbete med rörlig media, där hon också verkar som kreatör. Musik finns i hennes DNA. Det hon älskar så mycket med ljud och musik är hur man kan jobba med det för att skapa stämningar, och snabbt förmedla en känsla till lyssnaren eller tittaren. Med sig i bagaget har hon bland annat jobb som bildproducent, podcastklippare och produktionstekniker på Sveriges Radio. Förutom kandidatexamen i ljudproduktion har hon hunnit med kandidatexamen i journalistik och är en säker skribent. Med stadig hand håller Jenny i trådarna och leder projekt framåt, samtidigt som hon är inlyssnande och angelägen om allas bästa.

Vad är det som är så viktigt med ljud Jenny?

– Ljud blir lätt bortprioriterat, men visste ni att om ljudet är dåligt i ett filmklipp, tenderar vi generellt att stänga av efter bara några sekunder? Om bilden är dålig tittar vi längre jämfört med om ljudet är dåligt. Det pekar på hur påverkade vi blir av dåligt ljud, och hur viktigt det är att ljudet inte glöms bort.

Carl

Carl jobbar som projektledare på United Power. Han är en sympatisk person med starkt engagemang för människors och företags utveckling. Med i bagaget är bred yrkeserfarenhet inom kompetensutveckling av medarbetare och ledare samt förändrings- och projektledning på en HR-avdelning. I ryggen har han också studier på Hyperisland och Berghs och arbete med marknadsföring inom event och turism. Carl arbetar strukturerat och kommunikativt med sinne för pedagogik. Djupdyker gärna i SEO, Google analytics och ads för strategiska beslut som ökar affär.

Vad ligger allra närmast hjärtat Carl?

– Jag älskar naturen, min hund Bowie, skidor och genuina möten med människor.

Nina

Nina är copywriter med specialistkompetens inom digital kommunikation och SEO. På United Power arbetar hon med alla typer av copyuppdrag, inklusive grafiska profiler, kommunikationsplattformar och kommunikationsplaner tillsammans med teamet. Hon är en nyfiken filur som gärna sätter sig in i allt mellan himmel och jord, och vrider fram insikter som genererar genomtänkt och välriktad kommunikation. Nina är också en skarpsynt korrekturläsare och bearbetar effektivt befintliga texter.

Vad är det bästa med kunderna Nina?

– Att de vill få till slagkraftiga texter med tydligt tilltal, förstår att djävulen bor i detaljerna och anförtror oss att vara språkrör för det som de har byggt upp.

Amalia

Amalia är copywriter, retoriker och kommunikatör med en bakgrund inom både reklambranschen och det kommunala. Hon är vass på allt från redaktionellt arbete och storytelling till content i sociala medier, manus och webbar. Med ett skarpt sinne för detaljer och en stor dos vetgirighet tar hon sig an alla typer av copyuppdrag. Och med en retorikers envetna kärlek för det talade och skrivna ordet, och hur man som bäst argumenterar för sin sak, skapar hon nytt, uppdaterar befintligt och hittar nya kreativa infallsvinklar.

Du som är bra på storytelling, berätta något vi inte vet om dig Amalia!

– Jag är en rysligt effektiv researcher och läsare och plöjde en gång Brott & Straff på 8 timmar, utan att bli vansinnig.

Matilda

Matilda är grafisk formgivare med kreativt driv. Utbildad inom konst, informationsdesign och animation – med yrkescertifikat som Motion Graphic Designer. Trots att hon är en hängiven illustratör har Matilda ingalunda bara suttit vid ritbordet. Hon har dessutom erfarenhet som näringslivsutvecklare med inriktning mot kommunikation på Eskilstuna kommun, där hon jobbat nära lokala företag och aktörer. Under egna företaget Noma Graphics har hon också hjälpt verksamheter med både grafisk produktion och strategisk kommunikation. Nu jobbar Matilda som grafisk designer och illustratör hos oss på United Power.

Vad tecknar du när du får välja?

– Kurbits, monster, gulliga gubbar, hus, växter – allt! Den som är nyfiken kan hitta det jag gör på @mildredibilder.