Kreativa lösningar, ett stort mått fantasi och digital expertis. Vilka tror vi att vi är? Vi svarar själva: United Power är reklambyrån som gör skillnad genom att ställa rätt – och ibland svåra – frågor.
Vi är ett litet team som brinner för strategisk kommunikation som poppar, bryter igenom bruset och fångar in. Så hjälper vi företag att lyfta blicken. Och! Sa vi det? Vi älskar verkligen mätbara resultat.

Men passar vi som er samarbetspartner? Find out below!

NIO ANLEDNINGAR ATT VÄLJA UNITED POWER

01. Den personliga byrån

Vi är en liten byrå. Det innebär att du hela tiden kommer ha en personlig dialog med projektansvarig från oss. Den som blir er kontakt kommer med tiden kännas som en del av ert företag. Vi är alla passionerade i det vi gör. De projekt vi tar oss an vill vi leverera i!

02. Vi börjar med att titta på era mål & resultat

Att hålla koll på alla resultat som går att mäta är något som kan göras bättre än de flesta har kunskap om. Vill du också ha koll på pengar ut, pengar in, så är vi rätt byrå för dig.

03. Ni får vad ni förväntar er

Vi ser till så att du får det du förväntar dig efter er satta budget. Stora eller små? Vi anpassar oss efter din verksamhets storlek och rekommenderar er att göra det som ger er bäst ROI eller ROAS.

04. Utifrån-in-perspektiv

Vi hjälper dig att lyfta blicken. Vad vi än tar oss an har vi utifrån-in-perspektivet, det vill säga vi tänker hela tiden på målgrupp och kundnytta primärt, vad tanken är med CTA och hur kunden uppfattar er som avsändare.

05. Kontinuerlig avstämning

Vi tror på många snabba avstämningar under projektens gång, för att du som kund hela tiden ska känna dig delaktig och trygg i leveransen.

06. Tydlig deadline

Vi skapar alltid en tydlig och transparent Projektplan, som vi kan justera löpande och följa från båda håll för att nå deadline.

07. Helhetslösning och den röda tråden

Vi kan hjälpa dig med helheten och se till så att alla delar i hur ni kommunicerar hänger ihop. Som kreativ reklambyrå jobbar vi med alla delar inom marknadsföring, från strategi till design till innehåll i sociala medier.

08. Långsiktig samarbetspartner

Vi har idéer, men framförallt har vi erfarenhet. Vi vet vad som fungerar och hur man bygger ett starkt varumärke. Utöver det ser vi oss som en långsiktig samarbetspartner och vill att ni använder oss som bollplank. Samtidigt som kvalitet och resultat är fokus, tror vi dessutom mycket på att ha trevligt i våra samarbeten.

09. UP gör skillnad

Summan av kardemumman.

Tänker du ungefär likadant?

Ja i så fall…

Jessica

Jessica började som operativ projektledare på United Power och är idag VD/Strategisk Projektledare och delägare. Hon hjälper kunder lösa sina problem genom smarta marknadsinsatser. Driftig, strategisk och omsorgsfull – Jessica ser inte bara till att det händer utan att allt genomförs i rätt ordning. Dessutom bjuder hon på sig själv och får alla att trivas. Utöver strategisk projektledning vid framtagande av kommunikationsplaner/strategier arbetar hon också operativt med projektledning och sociala medier.

Vad är det bästa med kunderna Jessica?

– Att de hjälper mig till att faktiskt använda min kunskapsbas och hjärna fullt ut genom att anförtro mig/oss sina utmaningar, berätta om sina visioner – allt för att få ta del av vår expertis.

Joakim

Joakim har arbetat i över 20 år på United Power och är idag också delägare. Han är AD:n som älskar utmaningar och talar (och ibland mumlar) lika sjungande dalmål som skotsk engelska. Joakim ägnar sig åt idé och koncept, grafisk design och digitala lösningar som webbproduktion, inklusive rörligt material. Han är också en skicklig fotograf. Tillsammans med övriga i teamet har Joakim tagit fram grafiska profiler, kommunikationsplattformar och kommunikationsplaner för flera företag och organisationer.

Vad är det bästa med jobbet Joakim?

– Omväxlingen av varierande arbetsuppgifter, och när jag får försöka lösa olika problem.

Viktor

Viktor är webbdesigner på United Power och arbetar med att förbättra användarvänlighet, design och synlighet på Google för att stärka företags digitala närvaro och avtryck. Med en bakgrund inom service och skolvärlden är han en lyhörd och hjälpsam person. I ryggsäcken har Viktor studier inom grafisk design och webbutveckling – förutom termosen som tas med till sommarstugan där han kopplar av med böcker, fiske och umgänge. Genom ett kommunikativt och strukturerat arbetssätt strävar Viktor efter att få teknisk SEO och konverteringsoptimering att inte bara låta som grekiska, utan bli en begriplig och naturlig del i det digitala arbetet hos stora som små företag.

Varför ska man tänka på SEO?

– För att du och din verksamhet ska synas i vimlet som kallas Google. Du kan vara bäst på det du gör, men ingen kommer till dig om ingen vet att du finns.

Kvinna i svart tröja drar handen genom håret och står vid en vit vägg.

Nina

Nina är copywriter med specialistkompetens inom digital kommunikation och SEO. Tillgänglighet är också ett intresseområde, och hon är utbildad syntolk. På United Power arbetar hon med alla typer av copyuppdrag. Hon gillar att göra research och att både självständigt och i nära samarbete med kund ta fram underlag och insikter för genomtänkt och välriktad kommunikation. Nina är också en skarpsynt korrekturläsare och bearbetar effektivt befintliga texter vad gäller tydlighet, tilltal och slagkraft. 

Vad är det bästa med kunderna Nina?

– Att de vill få till slagkraftiga texter med tydligt tilltal, förstår att djävulen bor i detaljerna och anförtror oss att vara språkrör för det som de har byggt upp.

Amalia

Amalia är copywriter, retoriker och hållbarhetsstrateg med en bakgrund inom både reklambranschen och det kommunala. Hon är vass på allt från redaktionellt arbete och storytelling till content i sociala medier, manus och webbar. Med ett skarpt sinne för detaljer och en stor dos vetgirighet tar hon sig an alla typer av copyuppdrag. Och med en retorikers envetna kärlek för det talade och skrivna ordet, och hur man som bäst argumenterar för sin sak, skapar hon nytt, uppdaterar befintligt och hittar nya kreativa infallsvinklar.

Du som är bra på storytelling, berätta något vi inte vet om dig Amalia!

– Jag är en rysligt effektiv researcher och läsare och plöjde en gång Brott & Straff på 8 timmar, utan att bli vansinnig.

Matilda

Matilda är grafisk formgivare med kreativt driv. Utbildad inom konst, informationsdesign och animation – med yrkescertifikat som Motion Graphic Designer. Trots att hon är en hängiven illustratör har Matilda ingalunda bara suttit vid ritbordet. Hon har dessutom erfarenhet som näringslivsutvecklare med inriktning mot kommunikation på Eskilstuna kommun, där hon jobbat nära lokala företag och aktörer. Under egna företaget Noma Graphics har hon också hjälpt verksamheter med både grafisk produktion och strategisk kommunikation. Nu jobbar Matilda som grafisk designer och illustratör hos oss på United Power.

Vad tecknar du när du får välja?

– Kurbits, monster, gulliga gubbar, hus, växter – allt! Den som är nyfiken kan hitta det jag gör på @mildredibilder.

Oscar

Oscar är utbildad UX-designer med inriktning på gamification på Changemaker Educations i Stockholm och har tidigare arbetat med webbutveckling och E-handel i 4 år. Oscar brinner för användarvänlighet, teamwork och affärsutveckling, oavsett om det gäller en hemsida, app eller E-handel är målet alltid att vem som helst ska kunna använda och förstå dagens digitala tjänster. Han gillar även att få olika system att prata med varandra och automatisera flöden som leder till mindre pappersarbete och istället mer affärsnytta. Det leder ofta till nöjdare kunder och mindre huvudvärk.

Vad gör en UX-designer?

– Haha, den frågan har man fått många gånger. En UX-designer gör tjänster, system och produkter enkla att förstå och använda för andra människor helt enkelt.

Kvinna står framför grå fondvägg och tittar glatt in i kameran

Lina

Lina är projektledare, Art Director och koordinator på United Power. Hon har sin bakgrund inom reklam-, event- och kultursektorn. Hon har även jobbat som produktionsledare och key account manager på tryckerisidan.

På United Power fyller hon dagarna med projekt- och produktionsledning och ser till att projekten sätts upp, flyter på och levereras. Att vara T-specialst inom den kommunikativa branschen gör henne gott då hon är lite som ”spindeln i nätet” mellan kunden och arbetslag.

Vilket projekt där du varit inblandad (behöver inte vara på United Power), har varit ditt favoritprojekt?

Att själv sätta upp skyltar med skylift för Peace & Love eller att ta fram ett helt nytt grafiskt manér för Cirkus Cirkör har varit några av mina favoritprojekt genom åren.

Vill du bli en i besättningen?

Vill du bli ett med oss? Schysst!

Level U:P med oss

Vi är ett starkt team med olika bakgrunder och erfarenheter. Tillsammans arbetar vi med att lösa kreativa utmaningar, ha roligt och skapa en positiv arbetsmiljö. Så här tänker vi.