I profileringen av den nya restaurangen Freaks ingick naturligtvis uppstart av och arbete med sociala medier! Helt enligt den strategi vi tog fram började vi smyga igång med både Instagram och Facebook (med primärt fokus på den förstnämnda). Men TikTok då? Naturligtvis!

En viktig del i lanseringsstrategin var att säga så lite som möjlig, men ändå skapa uppmärksamhet. Vi gjorde det i verkligheten i skyltfönstret men vi gjorde det även digitalt (så klart). Uppstarten av TikTok-kontot gjordes innan konceptet var offentligt, vilket ställde krav på att tänka kreativt, inte minst eftersom vi gjorde allt i svart-vitt fram till offentliggörandet. 

Den första posten på TikTok var en svart-vit flash cut inifrån bygget av restaurangen. När konceptet väl var ute tog vi fram ett par ytterligare TikToks för att presentera konceptet, maten och drinkarna, liksom en före- och efter-film, innan kunden själva tog över hanteringen av kontot.

Kolla in deras konto!

@freaks_restaurant

Häng med bakom kulisserna på bygget av din nya favoritrestaurang 🫰🏽 #freaksrestaurants #freaksborlänge #borlänge #dalarna

♬ Drift Night – Alfianie
TikTok-film från Freaks konto
@freaks_restaurant

Hos oss hittar du drinkarna, käket och stämningen du inte fattar hur du levt utan! #freaksrestaurants #freaksborlänge #borlänge #dalarna

♬ Beat Type 90s Madrugada Relaxar – Beatdohostil
TikTok-film från Freaks konto