Leksand Sommarland investerade inför säsongen 2025 i nya pooler, varmare vattentemperaturer och flera nyheter på parkområdet. I och med detta behövdes ett enhetligt och färgglatt visuellt uttryck på flertalet trycksaker, med syfte att både informera och förstärka känslan av lekfullhet i parken. Uppdraget omfattade idé, copy, design och produktion av, bland annat:

  • 2 km vepor längs parkens staket (!)
  • Menyer till den nya italienska restaurangen Ciao Billy!
  • Affischer för den nya Maskeradbutiken
  • Vepor för att täcka in hopptornet

Hur vi gjorde

Vi tog fram ett visuellt koncept som harmonierar med Leksand Sommarlands lekfulla identitet, samtidigt som det är tydligt och lättläst i en miljö med mycket rörelse. Fokus låg på att:

  • Förstärka parkens lekfulla känsla med färgglada illustrationer och tydliga typografiska hierarkier.
  • Skapa enhetlighet mellan vepor, skyltar och affischer för igenkänning genom hela parken.
  • Anpassa budskapen för varje yta, exempelvis informativa, lekfulla och interaktiva illustrationer på vepor, samt stora grafiska element för att synas på avstånd. 

Hur det blev

Materialet levererades inför säsongsstart och pryder nu parken med en välkomnande, tydlig och färgstark känsla som både stärker varumärket och guidar besökare på ett lekfullt sätt.