Hit skulle vi!

Falun Borlänge-regionen ville erbjuda företagare inom handels- och servicenäringen kompetensutveckling inom digital marknadsföring. Vi på United Power fick uppdraget att ta fram och genomföra utbildning för små grupper på plats på ett antal orter, ett arbete som påbörjades hösten 2021 och fortsätter.

En utmaning

Med varierade kunskapsnivåer och branschförutsättningar bland deltagarna är det förstås extra angeläget att vara lyhörd.

Så här gjorde vi

Bygga varumärke i sociala medier är en av två halvdagar som ingår i utbildningen Digital marknadsföring: grund.

Hur motiverar man sitt varumärkesarbete i sociala medier när man snittar 5 likes på inläggen? När Facebook börjat kännas som ett nödvändigt ont, medan inspirationen till Instagram sinar? Det var frågor som vår VD och strategiska projektledare Jessica Engström tog avstamp i.

På flera orter i södra Dalarna har företagare fått lättsam inspiration, enkla tips och svar på frågor om bland annat:

  • Var man behöver finnas och varför.
  • Hur algoritmerna funkar.
  • Hur man når ut till nya kunder.
  • Varför det är så viktigt att ta jobba strategiskt för att steppa upp kvaliteten på sitt innehåll.

 

Som vanligt håller föreläsningen en övergripande strategisk nivå, samtidigt som deltagaren får med sig konkreta tips, råd och strategier som går att agera på direkt.

Se information om utbildningarna på Falun Borlänge-regionens webb, där du också kan göra en intresseanmälan om du vill delta.

Hur blev det?

Snittbetyget som deltagarna gav föreläsningen och dess innehåll blev 4.8 av 5.

Några deltagarkommentarer

Jag är mycket nöjd med dagen. Tycker Jessica höll en mycket givande och användbar kurs. Fick med mig en hel del nyttigt. Ser fram emot nästa tillfälle.

Fantastiskt bra kurs med Jessica idag! Vilket proffs och roligt att gå hem med så mycket inspiration. Tack för möjligheten att gå kursen. 

Citat från november 2021