Vi har sedan länge ett nära och omfattande samarbete med Leksand Resort. Koncernen Leksand Resort ansvarar för flera verksamheter, däribland Leksand Strand och Sommarland. Vårt arbete för Leksand Resort sker löpande med målsättning att bygga varumärket, skapa intresse och driva paketbokningar, med fokus mot sommarmånaderna. Inför sommarsäsongen 2019 var vårt uppdrag för Leksand Sommarland att öka varumärkeskännedomen, få in mer trafik till sajten och öka konverteringsgraden. Då vårt arbete startades under vinterhalvåret var det omöjligt att ta kampanjbilder i parken. Därför blev vi tvungna att tänka kreativt och landade i att fotografera en familj i studio för att sedan retuschera in både familjemedlemmar och aktiviteter i en och samma bild. Bilden skulle anspela på en lättsam familjekomedi och skapa en känsla av bästa tänkbara sommarlov för hela familjen med stor bredd på aktiviteter under konceptnamnet “Bästa Sommarlovet”. i satte upp en kampanjplan med digitalt fokus och tog fram material som kampanjbild, paketbilder och annonsmaterial för både print och digitala kanaler. Genom att sätta upp en annonsstrategi för Sociala medier och Google Ads kunde vi slussa potentiella kunder vidare till sajt och bokning. Vi arbetade med hela funneln: Uppmärksamhetsfas (räckvidd), övervägande (trafik) och slutligen konverteringskampanjer, dvs. retargetingannonser med konkreta paketerbjudanden för att driva tillbaka till bokning. Vi analyserade och optimerade kampanjerna dagligen för att säkerställa att kampanjerna gick som planerat.

  • Ökad omsättning på e-commerce 14 % 2019 jämfört med 2018.
  • Ökad total trafik in till sajt med 21 % 2019 kontra 2018.
  • Ökad intäkt från Ads med 31 % 2019 kontra 2018.