Dalabaserade bemannings- och rekryteringsproffsen Lundin & Boström hörde av sig med önskemål om en ny webb och ett visuellt lyft.
Skapa en webbplats som förstärker varumärkesidentiteten och tilltalar de två huvudmålgrupperna: de som söker nytt jobb och de som söker personal.
En tudelad målgrupp kräver gedigen struktur och välsmord webbdesign, samtidigt som flera åtgärder behövs för det där visuella lyftet.
Vi designade sajten med användaren i fokus, för att tilltala både arbetssökande och arbetsgivare. För att göra rekryteringsprocessen ännu smidigare integrerade vi hemsidan med Lundin Boströms HR-system, Workbuster.
Vi fick också förtroendet att hjälpa Lundin Boström förnya sin visuella identitet genom att uppdatera deras logotyp, utveckla ett nytt grafiskt manér och skapa en ny bildbank med porträttbilder och miljöbilder som speglar teamet och verksamheten.
Den nya webbplatsen speglar Lundin Boströms professionella och moderna image, samtidigt som den är lockande och användarvänlig för båda målgrupperna. Integrationen med Workbuster ger en sömlös och automatiserad hantering av rekryteringsprocessen och sparar både tid och resurser. Den förnyade visuella identiteten ger en förstärkt och enhetlig närvaro, både online och offline. Och de nya bilderna skapar en mer personlig och levande upplevelse för besökarna. Kort sagt: betydligt bättre!
lundinbostrom.se