Melio – eller Affair som de fortfarande hette när de kom till oss – var i startgroparna för en stor förändring! I pipen låg ett nytt namn och varumärke, en ny webbplats och ett nytt sätt att sälja (e-handel alltså).
Den Falubaserade butiken var redan välkänd och välfrekventerad, inte minst sett till den liveshopping som man sedan en tid tillbaka kör på Facebook. Med grund i detta var det ett stort steg att byta namn.
Med utgångspunkt i en workshop började vårt arbete med varumärkesplattform, grafisk profil och logotyp och så sajten förstås! Fokus i det senare låg dels på att utveckla en användarvänlig webbplats för den som vill veta mer om Melio och den fysiska butiken, och dels på en tillhörande e-handel (B2B) för kunna erbjuda de egendesignade kläderna, skorna och smyckena (ej lanserad ännu).
Resultatet blev ett helt nytt och fräscht varumärke och en superfin webbsajt! Tack Melio för förtroendet!