Hit skulle vi!

Melio – eller Affair som de fortfarande hette när de kom till oss – var i startgroparna för en stor förändring! I pipen låg ett nytt namn och varumärke, en ny webbplats och ett nytt sätt att sälja (e-handel alltså). 

En utmaning

Den Falubaserade butiken var redan välkänd och välfrekventerad, inte minst sett till den liveshopping som man sedan en tid tillbaka kör på Facebook. Med grund i detta var det ett stort steg att byta namn. 

Så här gjorde vi

Med utgångspunkt i en workshop började vårt arbete med varumärkesplattform, grafisk profil och logotyp och så sajten förstås! Fokus i det senare låg dels på att utveckla en användarvänlig webbplats för den som vill veta mer om Melio och den fysiska butiken, och dels på en tillhörande e-handel (B2B) för kunna erbjuda de egendesignade kläderna, skorna och smyckena (ej lanserad ännu).

Hur blev det?

Resultatet blev ett helt nytt och fräscht varumärke och en superfin webbsajt! Tack Melio för förtroendet!