Resor och mat hör ihop. Maten är en viktig ingrediens i resandet och för vissa till och med själva anledningen till att resa. Att besöka spännande platser och ta del av matupplevelser utöver det vanliga lockar och skapar nyfikenhet. Personliga möten och berättelser om maten, råvarorna, tillverkningen och hantverket ger en extra dimension till upplevelsen. Taste of Dalarna är ett varumärke och tematiskt nätverk under Visit Dalarna, som guidar till lokala smak- och dryckesupplevelser året om. Destinationsbolaget samverkar med restauranger, caféer, gårdsbutiker, hantverksbryggerier, mat- och dryckesproducenter som ingår i nätverket.
United Power tog fram varumärkesplattformen som sammanfattar vad Taste of Dalarna gör och står för. Den är grunden för allt de erbjuder, vad de lovar och hur de ska göra det på ett trovärdigt sätt. Vi tog också fram en kommunikationsguide till medlemsaktörerna. Utifrån varumärkesplattformen arbetar nätverket idag målmedvetet och omsorgsfullt och håller Taste of Dalarna relevant och attraktivt för sina målgrupper.
Se mer