Montrab tog under 2022 ett stort steg mot utvecklingen att erbjuda franchise och växa till en ännu större aktör, med hela Sverige som marknad.
Den befintliga hemsidan fungerade bra, men hade några år på nacken, och som alltid blir det lite lappa och laga när man inte har tid att jobba igenom allting vid samma tillfälle. Nu var det dags att ta ett helhetsgrepp och fräscha upp allt med ny och modernare design. Toppen och kul! sa vi, och skred genast till verket.
Varumärkets profil, färger och känsla är väl inarbetade sedan många år tillbaka. Det innebar att vi hade en hel del att förhålla oss till i arbetet med allt det nya. Det var självklart även viktigt att inte tappa placeringar på Google, så SEO-glasögon var ett måste. De sattes på och stannade kvar genom hela projektet.
Vi tog fram nya designskisser för hela hemsidan, tänkte igenom SEO i alla steg och byggde sedan om allting från grunden. Nya texter, omarbetad URL-struktur, uppfräschade kontaktformulär och användarvänlighet var en självklarhet. Strategiskt tänk i varje steg likaså!
Resultatet ser du på montrab.se. Snyggt, visst!? Förbättrad SEO och uppade placeringar på Google visar att satsningen gav frukt, med ökad attraktivitet som resultat.