Vårt samarbete med Releasy har sträckt sig till nya varumärken! Låt oss presentera Rey Systems och dess nya webbplats.
I maj lanserade Releasy varumärket Rey Systems. Med ett fokus på effektivisering av kundservice med hjälp av AI och systemet Genesys Cloud hjälper Rey företag att prata med sina kunder på ett smidigt sätt – via telefon, chatt, mejl och sociala medier.
Dessutom har de branschens kanske mest erfarna utvecklare inom Genesys Cloud, och kan erbjuda skräddarsydda lösningar för sina kunder beroende på omfattning och budget.
Så var kommer vi in i detta?
Jo, vi fick äran att ta fram deras webbplats!
Rey Systems riktar sig till större företag som har behov av effektiv kundservice. CX-plattformar är ett omtalat verktyg inom just effektivisering av kundservice, men konkurrensen är hög, samtidigt som erbjudandet är invecklat (för den okunniga).
Det gjorde UX, UI och det kommunikativa budskapet avgörande. Frågorna “Hur gör vi erbjudandet begripligt?” och “Hur sänker vi tröskeln för att ta kontakt?” var med oss från start.
Parallellt med att vi tog fram UX och UI tillsammans med Rey fanns en tydlig önskan: redaktörerna skulle ha frihet. Istället för att jobba i rigida WordPress-mallar ville de kunna justera färg, mått och marginaler på knappar – och själva lägga in egna block där det behövdes.
Vi valde en lösning som inte låser in, utan öppnar upp: Webflow.
Under våren började vi arbeta tillsammans med Rey för att ta fram en kravspecifikation inför det kommande projektet. Målet var att säkerställa att design, teknik och funktionalitet mötte deras behov. Förutom UX, UI, mätning och integration med deras CRM-system, lyftes tillgänglighet (yippie!) fram som en tydlig prioritet.
PS. Du har väl koll på tillgänglighetskraven som träder i kraft nu i juni?Läs mer här -> Vår guide om webbtillgänglighet.
Efter kravställningen påbörjades UX-arbetet. Först tog vi fram en sitemap (tänk webbens skelett) för att säkerställa att alla nödvändiga sidor fanns för att täcka in de kommunikativa (och SEO-mässiga) behoven.
Efter det väntade UI-design. Rey hade själva tagit fram ett designmanér (inkl. look & feel, teckensnitt, logotyp och inspiration) som vi utgick ifrån för designen. “Techigt”, “modernt” och “dark mode” var ledorden.
Efter att designen prototypats, testats och skruvats på tillsammans med Rey påbörjades utvecklingen i CMS-systemet Webflow.
När webben stod klar innehålls- och funktionsmässigt satte vi upp mätning i Google Analytics (och Google Tag Manager) för att mäta användardata.
United Power stod bakom UX-design, UI-design, tillgänglighetsgranskning och utveckling samt projektledning. Rey själva stod för innehållet på webbplatsen (text och bild) och utveckling av CRM-system.
Spana in bilderna nedan, och klicka gärna även in på sajten!
Reysystems.com