Hit skulle vi!

För att kunna frodas som festival och ge sina besökare minnen för livet krävs, såklart, att man säljer biljetter. Detta gäller även för festivalen Vi som älskar 90-talet, som hojtade om att de ville trygga ekonomin och uppa sitt sälj-game genom att säkerställa försäljning av förbokningsbara biljetter.

En utmaning

Vi presenterade möjligheterna som fanns för att skärpa deras redan gedigna digitala närvaro – slutstation: Google Ads, Display Ads och YouTube Ads.

Så här gjorde vi

Vi satte upp Google Ads, Display Ads och YouTube Ads samt målspårning i Google Analytics för att effektivt kunna mäta och analysera datan som samlades in. Sedan tog vi fram skräddarsydda lösningar för olika städer och optimerade kampanjerna.

Hur blev det?

Vi som älskar 90-talets annonsering fick stort genomslag, och annonseringen blev en katalysator i försäljningen. En investering som satte fingret i vädret för vad som var möjligt, och en trygghet inför framtiden.

Siffror:

  • Annonskostnad: 2 054 kr.
  • Intäkt: 117 390 kr.
  • ROAS = 57, vilket i % är 5715 %.
  • 90-talet fick alltså tillbaka sin totala annonskostnad 57 gånger