Holmgatan 32
791 71 Falun
+46 (0) 23-79 45 30
hejup@unitedpower.se

Högt & lågt – digital marknadsföring

Hit skulle vi!

Digitala annonskampanjer för Högt & Lågt klätterparker skulle rulla inför och under säsongen 2021, i kombination med långsiktig sökoptimering. Det övergripande målet var att öka varumärkeskännedomen, få in mer trafik till sajten och öka konverteringsgraden.

En utmaning

Att orkestrera annonskampanjer och SEO-insatser för en kund med 5 olika destinationer, cirka 3–4 olika målgrupper och 5 olika Facebook-sidor. 

För Paid Social:

  • Varumärkesbyggande kampanj
  • Videoviewskampanj
  • Trafikkampanj
  • Konverteringskampanj

För SEM:

  • Google search Ads
  • Google Display Ads
  • Youtube Ads
  • SEO

Så här gjorde vi

Vi har sedan tidigare tagit fram en social mediestrategi och en multisajt som är under ständig utveckling. Med det i ryggen kunde vi nu gå vidare och ta fram:

  • Annonsstrategi (SoMe och SEM)
  • Film för SoMe och Youtube
  • Kreativt material till kampanjerna – anpassat efter vilka åtgärder vi velat att målgruppen vidtagit
  • Målspårning.

Hur blev det?

  • Paid Social: 2018 % ROAS på konverteringskampanjerna
  • SEO: Högt & Lågt klättrade 2 831 placeringar på Google på ett år
  • Google Ads: 1 229 % ROAS, och då har vi exkluderat varumärkessökningar
  • Youtube Ads: Totalt 30 000 unika visningar lokalt
Information

Du vet att ni kan bli bättre. Det är väl därför du är här? Ta hjälp av oss, allt vi gör blir ju så himla fint!