Hit skulle vi!

Digitala annonskampanjer för Högt & Lågt klätterparker skulle rulla inför och under säsongen 2021, i kombination med långsiktig sökoptimering. Det övergripande målet var att öka varumärkeskännedomen, få in mer trafik till sajten och öka konverteringsgraden.

En utmaning

Att orkestrera annonskampanjer och SEO-insatser för en kund med 5 olika destinationer, cirka 3–4 olika målgrupper och 5 olika Facebook-sidor. 

För Paid Social:

  • Varumärkesbyggande kampanj
  • Videoviewskampanj
  • Trafikkampanj
  • Konverteringskampanj

För SEM:

  • Google search Ads
  • Google Display Ads
  • Youtube Ads
  • SEO

Så här gjorde vi

Vi har sedan tidigare tagit fram en social mediestrategi och en multisajt som är under ständig utveckling. Med det i ryggen kunde vi nu gå vidare och ta fram:

  • Annonsstrategi (SoMe och SEM)
  • Film för SoMe och Youtube
  • Kreativt material till kampanjerna – anpassat efter vilka åtgärder vi velat att målgruppen vidtagit
  • Målspårning.

Hur blev det?

  • Paid Social: 2018 % ROAS på konverteringskampanjerna
  • SEO: Högt & Lågt klättrade 2 831 placeringar på Google på ett år
  • Google Ads: 1 229 % ROAS, och då har vi exkluderat varumärkessökningar
  • Youtube Ads: Totalt 30 000 unika visningar lokalt