– Vi behöver en ny hemsida, säger Robin på klätterparken Högt & Lågt.

– Nej, säger Erik på United Power. Ni behöver riktigt snygga skisser först innan vi bygger sajten, så spar vi tid och resultatet blir bättre. Dessutom behöver ni bättre mätning i Google Analytics så ni kan utvärdera marknadsföringen. Google Ads behöver förbättras och vi bör börja mäta och förbättra er SEO-ranking på relevanta sökord. Broschyrer inför sommaren 2020 är väl också bra att ha?

– Great minds think alike, säger Robin.

Sen kör vi igång. Fixar skisser, skapar ny hemsida, aktiverar Google Ads och jobbar aktivt med SEO. Tre månader senare säger Robin så här.

”Tack för en grymt snygg sajt. Nu fungerar även mätning för biljettbokningarna i Analytics och vi kan dessutom följa SEO-utvecklingen i Wincher och Google Ads i Analytics. Broschyren blev också bra. Trevligt samarbete, vi fortsätter framåt!”

Resultat?

  • 793 % ökad trafik 2020 jämfört med föregående år
  • 3 600 % ROAS i Google Ads (ROAS = Return On Ad Spend)
  • 2,35 % Konverteringsgrad